Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

Καρτοκινητά και νέος "ΦΠΑ"

Για όσους διαβάσουν έγκαιρα αυτό το blog -και δεν είναι ήδη ενημερωμένοι, θα αποδειχτεί χρήσιμο ώστε να γλιτώσουν μερικά χρήματα. Κατά τα άλλα, είναι άλλο ένα εξαιρετικό δείγμα για το πόσο μας σέβεται και μας εκτιμά αυτό το κράτος...


Καρτοκινητά και νέος "ΦΠA"


Όπως όλοι ξέρουμε, όταν χρησιμοποιούμε το κινητό μας (τηλέφωνο ή sms, ή οτιδήποτε εν πάσει περιπτώσει), πληρώνουμε στις χρεώσεις και το λεγόμενο φόρο προστειθέμενης αξίας, που πάει στο κράτος. Δηλαδή από το ποσό που κοστίζει η κλήση -τα χρήματα που κερδίζει η εταιρία για την υπηρεσία που προσφέρει, ένα ποσοστό 19% (άλλη ιστορία η αύξηση του, παρεμπιπτόντως, που έως και λίγους μήνες πριν τύγχανε κατηγορηματικής διάψευσης) πηγαίνει στο κράτος. Σεβαστό, και ενδεχομένως δίκαιο - επίσης άλλη ιστορία αυτό.

Σύμφωνα με το νέο νόμο για τα καρτοκινητά, όμως, επιβάλλεται επιπλέον φόρος κατά την αγορά του χρόνου ομιλίας, 12%! Δηλαδή από τα 10 ευρώ που δίνεις για την κάρτα στον περιπτερά, τα 8.80 θα γίνονται χρόνος ομιλίας, το 1.20 θα πηγαίνει (που αλλού?) στο κράτος! Τουτέστιν, πληρώνεις το ΦΠΑ κανονικά για τη χρήση της υπηρεσίας (αφού προστείθεται στο κόστος των κλήσεων), θα πληρώνεις επιπλέον και ένα 12% επειδή... έβαλες κάρτα.

Δε μπορώ να φανταστώ τη φιλοσοφία πίσω αυτή τη ρύθμιση -πέραν του έξτρα φόρου για να μαζέψει το κράτος λεφτά ώστε να δίνει καλύτερες μίζες. Ίσως θέλουν να μειώσουν τη χρήση των καρτοκινητών (προς όφελος των σταθερών; των συνδέσεων; των καρτοτηλεφώνων; των ταχυδρομικών περιστεριών;!)
Ίσως νοιάζονται για την υγεία των πολιτών και προσπαθούν να αποτρέψουν τη χρήση κινητών για να τους προστατέψουν από την ακτινοβολία -το ξέρω ότι κάνω ηλίθιους συλλογισμούς, αλλά ούτως ή άλλως ως ηλίθιους μας συμπεριφέρονται, άρα είμαι εντός θέματος.

Είναι καταπληκτικό το πως κατάφερε αυτή η κυβέρνηση να περάσει όλους τους αντιδραστικούς νόμους (και φορολογίες) που ήθελε (κουκούλες, κάμερες, φόροι) τελευταία στιγμή. Φυσικά κανείς δεν περιμένει από την επόμενη κυβέρνηση, όποια κι αν είναι (που ποια θα είναι....) να τους καταργήσει. Γιατί η λογική δεν αλλάζει, τα πρόσωπα αλλάζουν.

Ποιο το νόημα αυτού του blog ειδικά σήμερα, ο πρώτος ή ο τελευταίος παράλογος νόμος είναι; Ο τρόπος για να γλιτώσεις το φόρο (ως ένα βαθμό βέβαια...) είναι να φορτώσεις την κάρτα σου πριν τις 15 Σεπτεμβρίου, που αρχίζει να ισχύει ο νόμος. Συνεπώς έχετε δύο μέρες καιρό (από τη δημοσίευση -βλέπε ημερομηνία, όχι από την... ανάγνωση!) για να γλιτώσετε μερικά ευρώ. Φυσικά για τους ανθρώπους που δε μπορούν να κρατήσουν μεγάλη κάρτα (όπως και πολλά χρήματα στα χέρια τους) γιατί τα σκορπάνε, δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα -αντί να πάρει το κράτος τα λεφτά, που στο κάτω κάτω ένα ψίχουλο θα το δώσει, θα τα πάρουν οι εταιρίες. Άσε που η πολυλογία δεν οφελεί και πολύ.

Αν κάποιος έχει να διαψεύσει οτιδήποτε από τα παραπάνω, παρακαλείται να το κάνει με σχόλιο (και...επιχειρήματα). Η αλληλεπίδραση είναι πάντα χρήσιμη.
R

4 σχόλια:

  1. Πρέπει οπωδήποτε να διαψεύσουμε οτιδήποτε για να κάνουμε σχόλιο;;;
    Εγώ αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αναφέρεις ότι οι νέοι φόροι εφαρμόζονται για καλύτερες μίζες... Είμαστε εν μέσω οικονομικής κρίσης? Τι θα μπορούσε να κάνει? Και βασικά τι περιμένουμε ότι θα κάνουν οι επόμενοι???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όχι, δε χρειάζεται ντε και καλά να διαψεύσετε κάτι. Απλά το επισημαίνω, ότι δε διεκδικώ καμία θέση αυθεντίας και οτιδήποτε γράφω ελέγχεται, συνεπώς κάθε διόρθωση είναι αποδεκτή (και επιθυμητή θα έλεγα).

    Ξεκινάω από το τέλος. Δεν ξέρω τι περιμένεις εσύ. Προσωπικά δεν περιμένω τίποτα. Αρχής γενομένης από το ό,τι δεν περιμένω κάν να καταργήσουν τους νόμους που πέρασε η παρούσα κυβέρνηση, με τους οποίους (ορθώς, αλλά μάλλον μόνο για τα μάτια του κόσμου) διαφωνούσαν. Κάποιος άλλος μπορεί να ελπίζει, μάλλον εγώ είμαι φύσει απαισιόδοξος. Το ποιος έκανε σωστότερη εκτίμηση, θα φανεί.

    Είμαστε εν μέσω οικονομικής κρίσης; Αυτό είναι ένα τεράστιο ερώτημα από μόνο του. Και τι είναι η οικονομική κρίση για την Ελλάδα; Να ένα ακόμα κρίσιμο ερώτημα. Αν έχεις σαφή απάντηση, θα την ήθελα. Μιλάς για τη διεθνή (χρηματοπιστωτική) οικονομική κρίση; Ή για τα χάλια της ελληνικής οικονομίας;

    Το πως διαχειρίζεται τα χρήματα του το ελληνικό κράτος νομίζω ότι είναι γνωστό, και δεν εξαρτάται από τις πολιτικές πεποιθήσεις του καθενός. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι το ελληνικό κράτος συνεχίζει επάξια το ρόλο του οθωμανικού: Μίζες, ρουσφέτια, πελατειακές σχέσεις, χάρες στους γνωστούς, βόλεμα κ.ο.κ. Εκεί πήγαινε το "μίζες". Ασφαλώς απλοποιώ μια κατάσταση που μόνο απλή δεν είναι. Το έκανα για το λόγο ότι έδινα έμφαση αλλού.

    Τέλος, τι θα μπορούσε να κάνει; Από το να φορολογήσει τους χρήστες της καρτοκινητής; Σκέψου λίγο και δες γύρω σου: Ποιοι χρησιμοποιούν καρτοκινητό τηλέφωνο και ποιοι σύνδεση, και ποιος είναι κατά κανόνα αυτός που διαθέτει περισσότερα χρήματα. Έστω ασθενές αυτό το επιχείρημα, πάμε παρακάτω. Ποιο το νόημα να φορολογείς τον οποιονδήποτε, όταν απαιτείς από τον ίδιο να έχει χρήματα για να "κινηθεί η αγορά" και να "έχουν ζήτηση τα προϊόντα που διατίθονται, ώστε να λειτουργούν οι επιχειρήσεις, να διατηρούν τις δουλειές τους οι εργαζόμενοι" κ.ο.κ. Τι θα μπορούσε να κάνει; Αυτό (με συγχωρείς) είναι αβασάνιστο ερώτημα. Θα μπορούσε να φορολογήσει όποιον έχει υπερκέρδη. Ποιος είναι αυτός; Στη διακριτική σου (και οποιουδήποτε) ευχέρεια! :) Αλλά νομίζω πως δεν είναι οι χρήστες των καρτοκινητών...

    Ο νέος νόμος δεν πάσχει ως προς το ότι φορολογείται κάτι (μια υπηρεσία εν προκειμένω). Πάσχει γιατί φορολογείται κάτι στο οποίο ήδη υπάρχει φόρος, μεγάλος, 19%. Με την ίδια λογική, όπως φορολογούνται με επιπλέον φόρο οι κάρτες κινητής τηλεφωνίας, θα μπορούσαν να φορολογούνται όλα τα ήδη που πουλάει ένα περίπτερο με ένα έξτρα 12%. Γιατί μόνο οι κάρτες, και όχι οι τσίχλες; Κάπου εκεί αναρωτιέται κανείς (δεν ξέρω για σένα, εγώ σίγουρα), ποιο το νόημα του κλασσικού ενιαίου ΦΠΑ, όταν κάθε προϊόν θα έχει το δικό του ΦΠΑ, πάντα προς τα πάνω όμως;

    Αφήνω και ένα τελευταίο ερώτημα -ρητορικό για μένα: Πιστεύεις ότι η παρούσα κυβέρνηση όντως προσπάθησε να αντιμετωπίσει την "κρίση", και αυτό είναι στα πλαίσια των σωστών και αποτελεσματικών μέτρων της; Γιατί εκτός από το κάθε μέτρο, βλέπουμε και τη συνολική διάθεση και πολιτική. Επί της οποίας μάλλον έχουμε και διαφορετική άποψη.

    Αυτά, και συγνώμη για τη μεγάλη έκταση της απάντησης! Κοντεύει να γίνει μεγαλύτερη από την αρχική ανάρτηση!
    R

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας απαντήσω λοιπόν στο ποστ σου... Άργησα λίγο αλλά καταλαβαίνεις... Τα παίρνω ένα ένα με τη σειρά έτσι όπως τα απάντησες...

    Σαν τι να περιμένω και εγώ? Τα έσοδα του κράτους προέρχονται από τους φόρους και από τις αγορές μας… Πώς θα βρουν χρήματα για να καλύψουν το έλλειμμα? Δάνειο δεν μπορούμε να πάρουμε γιατί ήμαστε πλέον υπέρ-χρεωμένοι… Και ας μην ξεχνάμε ότι ήμαστε και κάτω από τον έλεγχο της ΕΕ… Τι θα γίνει λοιπόν? Πώς θα βρουν τα λεφτά που έχουν τάξει? Μήπως δε θα τα δώσουν καν? Ή μήπως θα εφαρμόσουν περισσότερους φόρους?

    Ναι, η οικονομία έχει τα χάλια της, αλλά γιατί πρέπει όλα να τα έχει κάνει η τωρινή κυβέρνηση? Οι προηγούμενοι που ήταν και πολύ περισσότερα χρόνια τι έκαναν? Μήπως αυτοί έφεραν την οικονομία σε αυτή την κατάσταση… Η ιστορία επαναλαμβάνεται και πάλι το 1990 είχαμε τα ίδια και πρόωρες εκλογές… Ο φόρος για τα καρτοκινητά εφαρμόστηκε γτ απλά τα καρτοκινητά ήταν αφορολόγητα... 10ε κάρτα αγόραζες, 10ε έβαζες... Πού είναι το 19%??? Και δεν επιβλήθηκαν μόνο στα καρτοκινητά οι φόροι, αλλά και στις συνδέσεις!!! Ναι μπορεί να είναι υπερβολικός σαν φόρος αλλά δεν παύει το κράτος να χρειάζεται έσοδα... Υπάρχει ένα έλλειμμα και πρέπει να καλυφθεί… Όλα είναι ένας φαύλος κύκλος… Πληρώνουμε φόρους, παίρνουμε αυξήσεις, κινείται η αγορά κοκ. Έτσι θα κινηθεί η αγορά… Δηλαδή πιστεύεις ότι άμα δεν υπάρχουν φόροι θα κινείται περισσότερο η αγορά? Και το κυριότερο πιστεύεις ότι δεν κινείται σήμερα η αγορά????

    Ναι πιστεύω ότι η τωρινή κυβέρνηση προσπάθησε να αντιμετωπίσει την «κρίση»… Γιατί η Ελλάδα έχει μικρότερο πληθωρισμό από την Αγγλία και την Ισπανία… Γιατί όταν αυτοί είχαν αρνητική ανάπτυξη εμείς ήμασταν στο +1.5%... Γιατί όταν η ανεργία τους ήταν στο +15% εμείς είχαμε +12%... Γιατί έστω και με πολλούς φόρους το έλλειμμα μειώθηκε… Απλά οι Έλληνες κοιτάμε πώς θα κλέψουμε το κράτος και είμαστε πρώτοι στη φοροδιαφυγή… Πώς τα έσοδα να μην είναι πάνω από τα έξοδα…???
    Αυτάααααα!!! :D
    the same anonymous!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σου το έγραψα και πριν και το αγνόησες...Φορολογείς αυτόν που έχει υπερκέρδη. Αφού σου αρέσουν τα νούμερα (εμένα πάλι όχι ιδιαίτερα, γιατί μαγειρεύονται εύκολα), ρίξε μια ματιά στα κέρδη των τραπεζών.

    Δεύτερον, δεν υπερασπίστηκα καθόλου την προηγούμενη κυβέρνηση. Αλλά το επιχείρημα "και οι άλλοι τα ίδια έκαναν" πες το σε κάποιον που βλέπει τα πράγματα έτσι και έχει λογική εγκλωβισμένη σε ένα δίπολο. Μπορούμε να πιάσουμε μία ατέρμονη συζήτηση για το τι λάθη έκανε ο καθένας και πως τα συνέχισε ο άλλος. Δε θα το πάω (πολύ μακριά), μόνο ένα παράδειγμα θα αναφέρω: Οι μεν (παλαιότεροι) έκαναν το λάθος -για μένα- να αναλάβουν τους Ολυμπιακόυς Αγώνες, σε μια χώρα που εμφανώς δε μπορούσε να τους αντέξει. Επίσης, άφησαν πολύ χρόνο ανεκμετάλλευτο, με αποτέλεσμα οι δε (που ανέλαβαν μετά) να πρέπει να κάνουν πράγματα τελευταία στιγμή. Καλά ως εδώ. Καθόλου καλά δηλαδή, γιατί μία άποψη λέει ότι δεν ήταν θέμα βαρεμάρας να αρχίσουν τα έργα, αλλά σχέδιο ώστε να είναι σε θέση η κυβέρνηση (όποια κι αν είναι) να δίνει τα έργα με απευθείας αναθέσεις, να πληρώνει υπέρογκα ποσά χωρίς κανείς να διαμαρτύρεται γιατί "πρέπει να προλάβουμε μη γίνουμε ρεζίλι". Ανεξάρτητα από αυτό όμως, η παντελής έλλειψη σχεδίου και η μηδενική αξιοποίηση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων, ποιον βαρύνει; Τέτοια παραδείγματα μπορούμμε να βρούμε πάρα πολλά.

    Όσο για την τελευταία παράγραφο, ανακατεύεις κάποια πράγματα (και νούμερα) που δεν αναφέρονται στους ίδιους όρους. Η διεθνής οικονομική κρίση έπληξε μεγάλες βιομηχανίες, οι οποίες απέλυσαν μαζικά εργαζόμενους. Στην Ελλάδα κάτι τέτοιο δεν έγινε, γιατί πολύ απλά δεν έχουμε βιομηχανία! Κατά την ταπεινή μου γνώμη η διεθνής οικονομική κρίση έπληξε την Ελλάδα σε έναν δύο τομείς κι εκεί ίσως όχι καθοριστικά. Ο ένας είναι στη ναυτιλία, όπου όμως τα άπειρα κεφάλαια των πλοιοκτητών μπορούν να ανταπεξέλθουν και χωρίς τη βοήθεια των τραπεζών (το αν το θέλουν ή αν το κάνουν σηκώνει συζήτηση, το ξέρω). Ο δεύτερος είναι ο τουρισμός, λόγω της κρίσης που έπληξε τους άλλους. Αυτό όμως τώρα θα αρχίσει να φαίνεται (μετά το καλοκαίρι). Σίγουρα πάντως το χρηματοπιστωτικό ελληνικό σύστημα δεν υπέστη καμία ζημιά, σύμφωνα με τα κέρδη που δημοσιεύουν -κάθε άλλο!

    Το περίμενα πως έχουμε διαφορετική γνώμη πάνω στην κυβέρνηση και το έργο της. Αλλά νομίζω πως ξεφεύγει από τα όρια αυτού του θέματος η συζήτηση.

    Τέλος, για τα καρτοκινητά, γιατί αυτό είναι και το θέμα. ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ ΤΑ ΚΑΡΤΟΚΙΝΗΤΑ. Δες την πρώτη(!) παράγραφο της αρχικής ανάρτησης...

    R

    ΑπάντησηΔιαγραφή